Jump to content

Russian Fishing 4

See the game notes for instructions on how to disable smoothing.
Read more...

Arena Breakout: Infinite

Hipfire is added, aims coming soon!
Read more...

Project L33T

See the game notes for instructions on how to disable smoothing.
Read more...

Twilight Town: A Cyberpunk FPS

Just added.
Read more...

Contain

See the game notes for instructions on how to disable smoothing.
Read more...

Match sensi FR tuto 2 Plus spécifique, plus précis


Recommended Posts

 

J'espère que cet vidéo vous sera utiles ! Si vous avez des question, laissé les ici, je me ferai un plaisir de vous répondre, ou de chercher la solutions si je ne l'ai pas encore !

AIM precision reglage mouse sensitivity FR tuto 400 dpi 800 dpi 1600 dpi différence atout, spécificité 0% monitor distance vertical 36% monitor distance vertical tutoriel français francais pour tout les fps apex valorant call of duty battlefield counter strike etc...

 

Edited by Layead
sujet incomplet
Link to comment
1 hour ago, Layead said:

and you want the same? I don't understand what do you want ???

 

you post an "explanation" so i add some help full stuff that you left out and might want to add might as well have asked beforehand

^the post above showed the implemented  "focal length " match as described in the skidushe forum entry

 

you can also just stick t0image.png.d2d5ce0b5b063331b3e780b1e186a84d.png

and change scale to a higher or lower  value      depending on your preference that way you scale will actually correspond the way you want it to across your games      

Edited by fortunate reee
Link to comment
1 hour ago, Layead said:

Oooh ok ! Thanks you dude, you're perfect.
What do you want to say about scale ?? Why we can adjust it on the converter ? 
Because in-game the scale is every time 100% no ?

apex ads ans one example would be 1.0 at 0% vertical monitor distance

if you set it to 0.7 in apex that would still be 0% at 70% scale

same goes for  0.5 which would be 0% at 50% scale

https://www.mouse-sensitivity.com/?share=993dd9e2a2220323c48a08b219da92e3

image.png.74930a507b0c07f5b254048a49a2815b.png^ like this

image.png.742e4db05a18057755c3d6a1906be583.png

-------------------------------------------------------------------------------------------------

btw where did that 0%- 5% come from ?

image.png.fbfbada68993754dd98cb315be10442d.png

187908536_00.png.00514e210d42d1a6073d68e68f8e877a.png

 

the difference might be minuscule but id still stick to  0% mdv/mdh > 1-100% mdh/mdv for uniformity

 

i like what you are doing /trying to do tho for the french guys :)

 

 

 

Edited by fortunate reee
Link to comment

Thanks you dure, 

I just dont understand when we use the scale, 

It's juste a Switch on your sensitivity umon the site, and how it change something in apex ? For jeep your example

 

The 0-4/5% comme from the guide vidéo on the forum, i have link the video in description on my yt video

 

Link to comment
9 minutes ago, Layead said:

Thanks you dure, 

I just dont understand when we use the scale, 

It's juste a Switch on your sensitivity umon the site, and how it change something in apex ? For jeep your example

 

The 0-4/5% comme from the guide vidéo on the forum, i have link the video in description on my yt video

 

double checked just now understand

would still consider 0% to be easier /overall better since (1-4 to 0 is such a small difference you might as well use 0%)

Link to comment

Yes thats i understand for all or thats, its just the ''scale'' i dont understand that from 0 to 100 or 70 like you show me, what it change ?

If i put scale on 70 and i Switch m'y ADS to 0.7 multiplier, it's gonna destroy m'y aim memory, what us scale mean ?

Link to comment
14 hours ago, Layead said:

Yes thats i understand for all or thats, its just the ''scale'' i dont understand that from 0 to 100 or 70 like you show me, what it change ?

If i put scale on 70 and i Switch m'y ADS to 0.7 multiplier, it's gonna destroy m'y aim memory, what us scale mean ?

its faster or slower ads speed equal on all scopes

anything under 100 scale is slower than usual

anything above is faster than usual

so you can still have " 0% " -more or less that is

 

if someone was already using 0.7 ads in apex before joining msens .com  website and they dont want to switch to 1.0

that would be the case in which it is usefull

same goes for csgo 133.33333%vert default t 1.0 ads

if they used 0.8 before you just set it to 80 scale at 133.333%mdv and they can go play cod with the same feel

 

Edited by fortunate reee
Link to comment

Etant joueur CS de base , je convertis tous mes jeux en fonction de celui-ci. Depuis de nombreuses années, CS a toujours été en zoom_sensitivity_ratio_mouse "1.000000"  et une résolution 4/3. Aujourd'hui je joue mes jeux en 2K 16/9.  Pour avoir ce réglage sur chaque jeux, pour ma part j'utilise le Monitor distance horizontale à 100% .  Si une personne, jouais déjà en 16/9 , le monitor distance à 75% correspond à un zoom_sensitivity_ratio_mouse "1.000000".  Mettre du 4% me parait inconcevable pour ma part çà fausserait mon muscle memory,  à moins que je ne me trompe et que j'ai tout faux.

Edited by d4MiS
Link to comment

Tout ce que tu as dit est exacte, le petit ''hic'' c'est que, tout les reglages sont bon sur ce site, puisque il dépende de chacun.

cependant je vais essayer de t'apporter des élèments, le 100% mmdh correspond a la distance entre ton viseur et le bord de l'écran, soit du point 0 au point 100%.

Si tu souhaite utiliser cet meme sensi sur un autre jeu, ou meme la convertir d'un cs a un autre en ayant la meme choses parfaitement exacte, il est impossible que tu y parvienne avec tes reglage, cependant comme je l'ai dit, tu peu avoir raison puisque ayant jouer des annee en 1.0 de multiplicateur, tu possede deja une acceleration. 0.818933 etant le nombre exacte correspondant a la sensibilité 1 to 1 exacte.

le 100% c'est un point du bord de l'ecran qui correspond exactement au meme point sur ton autre resolution donc.

alors 0%, pour te faire un exemple on va deja faire en sorte que tu soit sur de comprendre, lorsque tu joue tu deplace ta souris de gauche a droite pour la majeur parti du temps, donc tu deplace ton curseur a l'horizontal ok, mais tu te deplace sur les ligne vertical. 

donc en 0% mmdV je vais obtenir de facon tres precise, la meme sensibilité sur tout mes jeux, le 0 a 4-5 % cest si tu veux obtenir la precision uniquement sur une zone de l'ecran, en mettant 0% tout court tu obtien la meme distance partout. Cela depend ensuite des preferences de chacun

Edited by Layead
Link to comment

Dans ce cas, si je souhaite convertir la sensi en utilisant Mdv 0% comme tu le conseille. Mais je souhaite garde le zoom_sensitivy ratio à 1 , je vois que c'est possible en ayant scale à 133%  pour CS go par exemple. çà fausse le résultat , ou c'est la bonne configuration ? Le scale je ne l'ai pas trop compris donc je l'utilisais pas perso. En mettant le scale à 133% çà revient à garder l'accélération du coup, si j'ai bien compris.

Edited by d4MiS
Link to comment

tres franchement le scale je le laisse a 100% et je met le mmdv a 0% a ta place

tu as 1 de multiplicateur, si tu met mmdv 0% pour convertir, tu converti alors le x1 de la plus parfaite des facon possible

et cest exacte cela va te conserver la meme acceleration tres exacte pour le zoom au quel tu tes habitué, contrairement au autre traitement de ta facon de jouer qui la changerons en laugmentant ou l'abaissant

Link to comment

je vais tester le mmdv 0% et le scale a 133% , car çà fait tellement longtemps que je joue avec une accélération dut au zoom ratio sensitivity 1 .. que je n'ai pas non plus envie de recommencer à zéro au niveau du muscle memory ^^. Je verrais ce que çà donne , merci pour la vidéo en tout cas :)

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...